سفر به تفرش
۱۶ آذر، فرصت خوبی است که «پادشاه فصلها» را در تفرش ببینیم و نقشه راه زمستان را از او بگیریم.
۱۶ آذر، فرصت خوبی است که «پادشاه فصلها» را در تفرش ببینیم و نقشه راه زمستان را از او بگیریم.
یکی از زیباییهای سفر، داشتنِ همسفرانِ خوب و دلنشین است. سفر یکروزه رشت هم مثل پنج سفر پیشین «خانه اردیبهشت اودلاجان» از چنین نعمتی برخوردار بود. جمعی از چند معمار، رسانهای، فیلمساز، مدیر و درمانگر که دغدغه تاریخ و فرهنگ ایران را دارند. با چنین جمعی، بودن و چرخیدن در رشت که به قول استاد محمدتقی جکتاجی، دروازه شمالی ایران به اروپا و مدنیت غرب بود، لذت مضاعف دارد.
قرار بود پنجشنبه گذشته، ۲۷ مهر، به یک سفر یک روزه رشت برویم. شهر سمفونی باران. تدارک بسیار خوبی برای سفر دیدهبودیم با این هدف که هر سفر باید غنیتر از سفر قبلی باشد. به دلیل سنگینی فضای اجتماعی، سفر را لغو و به یک هفته دیگر موکول کردیم. برای اطلاع شما دوستان عزیزِ همسفر برنامهریزی آن سفر را تقدیم میکنیم و امیدواریم در سفر پنجشبه ۴ آبانماه هم بتوانیم آنرا اجرایی کنیم.
یکی از همسفران خانه اردیبهشت اودلاجان در سفرهای یکروزه، مرصاد، سلیقه به خرج داد و پس از سفر همدان پادکستی درست کرد که زیبا بود. بعد از سفر زنجان هم با موضوع آن سفر پادکست تازهای ساخت که زیباتر از قبلی بود. بدین ترتیب، قرار شد پس از هر سفر پادکستی تهیه کند و دوستان را در جریان گشتوگذار فرهنگی سفرهای ما قرار دهد. قکر کردیم خوب است همه دوستداران خانه اردیبهشت اودلاجان هم این پادکست را بشنوند. نوعی همسفری تاخیری و مجازی باهم.
این مهم است که شاهکار به این عظمت در عرض فقط ده سال ساختهشده و سه سال هم وقت برای تزیینات آن وقت صرف شده. اگر چنین افتخاری از دیدن این بنا حس میکنیم، این تاسف را هم باید داشتهباشیم که چه شده که عمارتی را که در سیزده سال ساخته شده، شصت سال است دست گرفتهایم مرمتش کنیم، هنوز به جایی نرسیدهایم. آن زمان چه اقتدار و مدنیتی بوده که الان نیست.