سفر به  رشت، ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ خورشیدی

قرار بود پنجشنبه گذشته، ۲۷ مهر، به یک سفر یک روزه رشت برویم. شهر سمفونی باران. تدارک بسیار خوبی برای سفر دیده‌بودیم با این هدف که هر سفر باید غنی‌تر از سفر قبلی باشد. به دلیل سنگینی فضای اجتماعی، سفر را لغو و به یک هفته دیگر موکول کردیم. برای اطلاع شما دوستان عزیزِ هم‌سفر برنامه‌ریزی آن سفر را تقدیم می‌کنیم و امیدواریم در سفر پنجشبه ۴ آبان‌ماه هم بتوانیم آن‌را اجرایی کنیم.
قرار بود حدود ساعت ۹ صبح به مجموعه «میراث روستایی استان گیلان» در سه‌راهی رشت-فومن برسیم. از تهران تا آن نقطه، حدود ۲۷۵ کیلومتر است. (اولین توقف ما در شهر زنجان در فاصله ۳۲۵ کیلومتری تهران بود). آن‌جا با بخش راهنماها صحبت کرده‌بودیم که شان گروه ما را بدانند و بهترین توضیحات را ارائه کنند. این بازدید حداقل ۲ ساعت زمان لازم دارد. پس از آن قرار بود با میزبانی یکی از کارشناسان میراث فرهنگی استان، چند خانه و بنای تاریخی را در رشت بازدید کنیم و سپس برای صرف ناهار به رستورانی برویم که بر دیوارهایش عکس بسیاری از هنرمندان است. و البته غذاهای خاص دارد. پس از ناهار قرار بود دو خانه و یادبود دیگر را هم ببینیم و برویم «خانه فرهنگ»، که به خاطر ما قرار بود درش را باز کنند و ما پس از شنیدن توضیحات اولیه در خدمت استاد محمدتقی جکتاجی باشیم که از بزرگان فرهنگی گیلان است تا نکات خاص گیلان و رشت را به ما بگوید.
پس از مراسم و بازید خانه فرهنگ، نزدیکی‌های غروب برویم میدان شهرداری و دوست عزیزی لطف کند و در آن‌جا را به روی ما باز کند و ما وقتی از بازدید داخل شهرداری فارغ شدیم، اولین دقایق روشنایی چراغ‌های میدان و حال‌وهوای شبانگاهی آن‌جا را مزه کنیم. با این بازدید سفر ما به آخر می‌رسید و باید راه تهران را در پیش می‌گرفتیم، با پچ‌پچه‌های بعد از سفر در اتوبوس.
امیدواریم سفر تاخیری ما هم به رشت همین‌ها را داشته‌باشد.

به‌دلیل محدودیت ظرفیت، علاقمندان باید ثبت‌نام کنند و راس ساعت ۵صبح در مکانی که اعلام خواهدشد برای سوارشدن به اتوبوس حاضر شوند.
نقطه شروع سفر برحسب نقطه مطلوب برای اکثریت هم‌سفران تعیین و اعلام خواهدشد.

سفر همدان

ثبت نام از طریق شماره های زیر:

۰۹۱۹۷۹۴۵۳۶۴-۰۲۱۳۶۳۴۸۷۵۸

0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx