نشست چهارم اودلاجان شناسی، با حضور آقایان شاهرخی، پیاب و نیک‌پنجه از اهالی پرسابقه محله و مهمانی ویژه از بازرسی میراث فرهنگی، جناب آقای محمدی، در ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تشکیل شد.

شنیدن خاطره‌های اهالی قدیمی محله با این یادآووری شروع شد که در این نشست قرار است باز هم بر روی مشاغل محله به‌ویژه پامنار تمرکز کنیم.

خاطره‌های خوب و تازه‌ای مطرح شد و بخشی از مشاغل پامنار در سال‌های بیست و سی خورشیدی (سده گذشته) بیان شد. البته در برخی پلاک‌ها روند سکونت و کاربری تا امروز کشانده شد. ازجمله مکانی که امروز در نبش کوچه آقاموسی در اختیار هیئت امیرالمومنین قرار دارد، از نظر سکونت و مالکیت از هشتادسال پیش تا کنون بررسی شد.

میهمان ویژه نشست گوشه‌ای از برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و نهادها در حراست و حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی کشور را بیان کرد و اعلام نمود قرار است با بالاترین مقام متبوع خود برای بازدید از اودلاجان بیایند. در این ارتباط، گوشه‌ای از مسائل و تاریخچه سال‌ها و دهه‌های اخیر محله اودلاجان و علل افول آن به اطلاع مهمان ارجمند نشست رسانده‌شد.

در خصوص برنامه‌های آتی نشست اودلاجان‌شناسی، قرار شد سرکار خانم تقوی، یکی از اعضای گروه، در ارتباط با جای‌گیری مشاغل در محله، نقشه جانمایی کتابفروشان، انتشاراتی‌ها و چاپخانه‌های محله را از ابتدا تا کنون در لایه‌های مرتبط، قابل انطباق بر ساختار داده‌های مکانی تهیه و در جلسات بعدی ارائه نماید.

به اطلاع حاضرین در نشست رسانده شد که آقای رضا عیسی‌آبادی از معاونت فرهنگی آموزش و پرورش منطقه دوازده وعده کرده نقشه و تاریچه جانمایی مدارس منطقه دوازده- بالاخص- محله اودلاجان را برای نشست فراهم آورد.

متاسفانه امکان بحث در خصوص برنامه‌ریزی برای «روز تهران» فراهم نشد و قرار شد از طریق گروه واتساپی موضوع بررسی شود.

اودلاجان شناسی
0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx