شوش، دروازه غار، قهوه‌خانه حاج‌تقی یا همان قهوه‌خانه رمضون‌یخی با بیش از ۷۰ سال سابقه قهوه‌خانه‌ای بزرگ و در عین حال ساده و بی‌آلایش است. انگار در قسمتی از زمان متوقف شده‌است. این را یخچال بوفه‌ای و قدیمی مغازه تأیید می‌کند. اما مشتریانش هنوز پر و پا قرص طرفدارش هستند.

دیوارهایش تا نیمه با کاشی‌های مربعی سفید مزین به طرح‌های هندسی در میانه‌شان زینت یافته و تمام در و دیوار رنگی بالای این کاشی‌ها با قاب عکس قدیمی‌های محله و تهران پوشیده شده‌است. در بخش آشپزخانه سماورهای بزرگ کنار هم ردیف شده‌اند و لگن‌های پر از استکان و نعلبکی‌های کوچک کنارشان انتظار چای تازه دم اوستا را می‌کشند.

پشت قهوه‌‌خانه حیاط با صفای آن قرار دارد با درختان جوان و تخت‌های فلزی قدیمی که در زیر سایه این درختان جا خشک کرده‌اند. حوض آب عمیق و کوچکی هم درست وسط حیاط لابه‌لای تخت‌های آهنی قرار گرفته‌است، سال‌هاست کسی حوصله آب کردنش را ندارد، اما در کنار گلدان‌های بزرگ و سرسبزی که کنارش قرار گرفته‌اند صفای خاصی را به حیاط بخشیده‌است.

مشتریان از این بخش حیاط بیشتر برای خوردن غذاهای سنتی و ایرانی استفاده می‌کنند از دیزی و قیمه گرفته تا قورمه سبزی خوش آب و رنگ.

خیلی‌ها این قهوه‌خانه قدیمی را که امروز به یکی از لوکیشن‌های فیلم در منطقه ۱۲ تبدیل شده‌است به‌ عنوان قهوه‌خانه هفت‌کچلون هم یاد می‌کنند.

قهوه خانه رمضون یخی, قهوه خانه رمضون یخی, موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان
قهوه خانه رمضون یخی, قهوه خانه رمضون یخی, موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان
آدرس:

تهران،خیابان شوش غربی میدان هرندی ابتدای خیابان هرندی(دروازه غار) پلاک ۴

قهوه خانه رمضون یخی, قهوه خانه رمضون یخی, موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان
قابل بازدید
نام
قهوه خونه مضون یخی
قدمت پهلوی اول
ویژگی خاص

 

0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx