پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ خورشیدی

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ خورشیدی، دومین نشست اودلاجان‌شناسی با حضور هارون یشایایی تشکیل شد. در این نشست قرار بود به جزییات بیشتری درباره ترکیب کسب و کار و زندگی پامنار در زمانی که بخشی از آن سرپوشیده بود پرداخته شود.

هارون یشایایی نخست به دلایل اهمیت پامنار و اودلاجان پرداخت و وجود امام‌زاده یحیی در شرق محله و مسجد پامنار و مسجد ضیاءالدوله در غرب آن را نشانه‌ای از ساختار نیرومند محله دانست و ترکیب جمعیتی آن را که در عین حضور و سکونت روحانیون بزرگ زمان در آن، کلیمیان هم بزرگ‌ترین اجتماع سکونتی خود را در همین‌جا داشتند.

او به وجود آتشکده در سه‌راه دنگی هم اشاره کرد که متاسفانه الان اثری از آن نیست. گفتگوهای نشست برای تدقیق گفتارها و متن‌های مرتبط با پامنار تداوم داشت و در انتهای نشست قرار شد:

  • یک گروه واتساپی برای تبادل نظر اعضای حاضر در نشست‌های اودلاجان شناسی راه‌اندازی شود و در آن فقط و فقط اسناد و متن‌های مرتبط با نشست و حزییات بحث‌های نشست‌های اودلاجان‌شناسی منتشر شود و از نشر هر متن و مطلب خارج از موضوع اجتناب شود.
  • فایل صوتی نشست‌ها به مرور پیده شود و در فرجه زمانی مشخصی تبدیل به متن مکتوب شوند.
  • خانم زیبا چزقه به عنوان دبیر نشست‌های اودلاجان‌شناسی، داوطلبانه، انتخاب شدند تا ترتیب و اداره جلسات نظم مشخصی پیدا کند. دو نفر هم به عنوان کمک در اداره گروه واتساپی و دیگر امور ایشان را یاری خواهندکرد.

نشست بعدی برای پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود.

نشست اودلاجان شناسی
0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx