جمعه  ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ تا ۱۸

شما را دعوت می‌کنیم به اجرای «موسیقی کلاسیک ایرانی، بداهه‌نوازیِ تار و تمبک» به نوازندگی تورج زادپور و ایرج طباطبایی در هشتمین هم‌نشینی از مجموعۀ «آهنگ پیوستن» که جمعه، ۱۱ خرداد، ساعت ۴ تا ۶ در خانۀ اردیبهشتِ اودلاجان برگزار می‌شود.­

حضورتان ما را مفتخر و این محفل را گرم‌تر و غنی‌تر خواهد کرد.

اگر مایل به آمدن بودید، سپاسگزار می‌شویم که از طریق نام‌نویسی در این صفحه پیش‌تر به ما اطلاع دهید. برنامه سر ساعت آغاز می‌شود. لطفاً نیم ساعت زودتر در محل کنسرت حاضر باشید.

 در آثاری که به‌صورت بداهه خلق می‌شود، تجربیات هنرمند و تسلط بر فنون اجرا در تأثیرگذاری موسیقی نقش پررنگی ایفا می‌کند. گنجینه‌ای از داشته‌ها و شنیده‌ها در کنار مکان و زمان بداهه‌نوازی، از مهم‌ترین عوامل یک اجرای خوب‌اند.

در این اجرای بداهه تلاش خواهیم کرد با انرژی و حسی که از مکان و زمان اجرا دریافت می‌کنیم، بازتابی هنری و خلاقانه ارائه دهیم و شنوندۀ موسیقی ایرانی را در نیوشیدن نغمه‌های بداهه، همراه خود کنیم.

 ایرج طباطبایی | ۱۳۴۱ | تهران

نوازندۀ و مدرس تمبک و سازندۀ سازهای ایرانی

برخی فعالیت‌ها:
– اجراهایی با گروه‌های مختلف موسیقی و استادانی چون جواد ضرابیان، حسین علیزاده، ملیحه سعیدی، رضاشفیعیان، فریدون ناصری و … و انتشار چند آلبوم

– سازسازی، پژوهش در سازهای موسیقی سنتی و ابداع سازی با الهام از قیچک

– تدریس تمبک در هنرستان موسیقی ملی، مجموعۀ سعدآباد و نیاوران و آموزشگاه‌ها

 تورج زادپور | ۱۳۶۰ | تهران

نوازنده و مدرس تار و سه‌تار

کارشناسی موسیقی (۱۳۸۴، دانشگاه سوره)

برخی فعالیت‌ها:

– اجراهای متعدد در ایران و اروپا و انتشار چند آلبوم در همکاری با آهنگسازان و خوانندگان

– تدریس موسیقی و سازهای تار و سه‌تار در مؤسسۀ آموزش عالی سوره و آموزشگاه‌ها

– تألیف کتاب‌های آموزشی برای تار و سه‌تار

آهنگِ پیوستن مجموعه اجراها و گفت‌وشنودهای موسیقایی به گردانندگیِ «آن‌سو» و به میزبانی «خانهٔ اردیبهشتِ اودلاجان» است که به نیت ارتباط نزدیک‌ترِ مخاطبان کنجکاوِ موسیقی با نوازندگان، آهنگسازان و پژوهشگران این عرصه برگزار می‌شود.

در دنیای امروز، خوراک موسیقی با هر کیفیت و طعم، در بازار اینترنت و شبکه‌های اجتماعیِ مجازی به‌سادگی و ارزانی در دسترس است. اما امکان تجربهٔ موسیقی زنده، به‌خصوص در فضای اجتماعی امروز ایران، بسیار محدود است؛ آن هم اجراهای زنده‌ای که در محافل کوچک‌ترِ فرهنگی و در ارتباط صمیمانه‌تر با علاقمندانِ جست‌وجوگر باشد.

هدف دیگری که با برگزاری این برنامه‌ها در پی‌اش هستیم، این است که شاخهٔ موسیقی را پیوند بزنیم به دیگر شاخه‌های فرهنگ و هنر که مدت زیادی‌ست در قالب رویدادهای جمعی در خانهٔ اردیبهشت اودلاجان دنبال می‌شود تا با بده‌بستان تجربه‌ها و اندیشه‌های اهالی و دوستداران رشته‌های متنوع، به بار گرفتن این درخت برومند کمک کنیم.

عود بربت

با عرض پوزش به علت تکمیل شدن ظرفیت سالن، ثبت نام امکان پذیر نمی‌باشد، اکران مجدد این مستند در فرصتی مقتضی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد .

0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx