فرزاد توحیدی مستندساز است. تقریبا تمام گوشه‌وکنار کشور را دیده.هم کارگردانی کرده، هم فیلم‌برداری. تدوینگر هم هست.

در دومین دوره جشنواره بین‌المللی زمین، او رئیس هیئت انتخاب آثار است.

فرزاد توحیدی در گفتگویی با رسانه‌ها اعلام کرد: «شرط هیئت ‌انتخاب برای برگزیدن آثار جهت شرکت در این رویداد، توجهی است که فیلم‌ها از نظر موضوعی به توسعه پایدار، محیط زیست و به خصوص اقتصاد پایدار داشته باشند».

بدین ترتیب، موضوع اصلی جشنواره در دوره دوم خود، «اقتصاد پایدار» است. با این حال، فرزاد توحیدی به نکته مهم دیگر هم اشاره می‌کند: «به طور بدیهی، ویژگی‌های سینمایی نیز در انتخاب آثار لحاظ می‌شود».

به نقل از ایسنا و روابط ‌عمومی دومین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم زمین»، فرزاد توحیدی، ضمن اعلام آن که جشنواره «زمین» جشنواره‌ای است که به مقوله توسعه پایدار می‌پردازد، ادامه داد: «توسعه، بدون در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی قطعا توسعه‌ای ناپایدار خواهد بود و گوشه‌گوشه این بوم به این مقوله شهادت می‌دهد؛ از سازه‌های آبی بگیریم تا کارخانه‌ها، کشاورزی، جاده‌سازی و… رشته‌ای که سر دراز دارد.»

فرزاد توحیدی تاکید کرد: «توسعه اگر پایدار نباشد، نه اقتصاد به‌سامان می‌شود و نه محیط زیست و نه فرهنگ».

فرزاد توحیدی با اشاره به میزان استقبال از دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زمین، ادامه داد: «هیئت‌انتخاب کار خود را از زمان انتشار فراخوان و با دریافت نخستین فیلم‌ها آغاز کرده‌است. استقبال از جشنواره بسیار خوب بوده و تاکنون صدها فیلم از ده‌ها کشور به دبیرخانه رسیده است که با پایان فراخوان رقم دقیق آن اعلام می‌شود. چینش هیئت‌داوران هم به گونه‌ای خواهد بود که سینماگران آشنا به گونه‌های مختلف سینمایی، اقتصاددان و متخصص محیط زیست در آن حضور داشته باشند.»

یادآوری می‌شود «هم‌چون دوره اول، برگزاری جشنواره با همراهی پلتفرم هاشور انجام می‌شود» .

farzadtohidi
پلت فرم هاشور
0
لطفا اگر نظری دارید برای ما ارسال کنیدx