برندگان جشنواره فیلم زمین

در رشته مستند بلند
تندیس طلایی جشنواره به «روز‌های خوب گمشده تقویم»ساخته حجت طاهری
دیپلم افتخار به «رویای آب»ساخته محمد واعظی
دیپلم افتخار به «می‌برد تا به کجا»ساخته پیروز کلانتری

در رشته مستند کوتاه
تندیس طلایی جشنواره به «آهسته و آرام» ساخته دلاور دوستانتان
دیپلم افتخار به « در قلمرو افعی دم عنکبوتی» ساخته فتح‌الله امیری

در رشته انیمیشن
تندیس طلایی جشنواره به «هبوب»ساخته مهسا سامانی دیپلم افتخار به «نقش زندگی» ساخته احسان معصوم

معرفی جشنواره فیلم زمین

جشنواره فیلم زمین با هدف اشاعه فرهنگ، سبک زندگی و منش مدیریتی مبتنی بر “توســعه پایـدار” و جهت حمایت از هنرمندان و فیلم­سازانی که در عرصه ­های گوناگون مرتبط با این مقوله­ فعالیت می ­کنند و پخش و نشر آثار آنان در جامعه بنیان گذاشته شده ­است. این جشنواره به صورت کاملا مستقل در بخش خصوصی توسط موسسه فرهنگی­-هنری اردیبهشت عودلاجان و سازمان مردم نهاد تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست برگزار شد..

جشنواره فیلم زمین اولین جشنواره سینمایی و فرهنگی کشور است که به موضوع و چالش بزرگ امروز دنیا، یعنی توسعه پایدار و مقوله­ های زیرمجموعه آن همچون تاب­‌آوری اجتماعی و سرزمینی و پایداری در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در عین حال حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می‌­پردازد.

برگزارکنندگان این جشنواره، با سابقه سالها فعالیت فرهنگی، سینمایی و محیط­زیستی و از جمله برگزاری دو دوره جشنواره فیلم محیط زیستی در بالاترین سطح، مصمم هستند تا با رویکردی جامع و یکپارچه، کل مقوله توسعه پایدار و مؤلفه­ های مختلف آن را پوشش داده و با حمایت بزرگان و مشاهیر سینما، فرهنگ، اقتصاد، مدیریت، سلامت و محیط زیست و سایر مقوله ­های تحت شمول مقوله توسعه پایدار، رویدادی را برگزار کنند که ضمن تأثیرگذاری قابل توجه بر اصلاح و تسریع توسعه کشور، به ارتقاء آگاهی در جامعه و تشویق رویکرد پایداری در آن بپردازد.

برندگان جشنواره فیلم زمین, برندگان جشنواره فیلم زمین, موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان
برندگان جشنواره فیلم زمین, برندگان جشنواره فیلم زمین, موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان