صدو شصت و نهمین شب فیلم خانه اردیبهشت اودلاجان

سینمای ایران بعد از انقلاب، طبعا، وارد دنیای تازه‌ای شد. خطوط قرمز نوشته و نانوشته سبب شد حال‌وهوای این سینما، تقریبا هیچ شباهتی به سینمای پیش از انقلاب نداشته‌باشد. با این‌حال، بسیاری از پژوهشگران بر این باور هستند که اصل و درون‌مایه سینمای ایران، پیش و پس از انقلاب ندارد. شکل عوض شده ولی بن‌مایه همان است.
از سویی دیگر، سینمای پس از انقلاب چهره جهانی‌تری از دید برخی سینماگران دارد. تعداد جوایز جهانی و تقدیرنامه‌هایی که به سینمای پس از انقلاب ایران تعلق گرفت، بسی فراتر و بیشتر از قبل از انقلاب است. با این حال، پرسش پایه‌ای این است: آیا این سینما را می‌توان یک جریان پیوسته و زایا دانست یا هنوز در چنبره «گسستگی پیوسته» گیر است.
قسمت دوم مستند دو قسمتی «سینمای ایران: روح ناشناخته» از سعید عقیقی را می‌بینیم که به سینمای پس از انقلاب می‌پردازد.

تاریخ اکران: ۲۶-۶-۱۴۰۴ساعت ۱۷
مکان: خانه اردیبهشت اودلاجان

ابراهیم قنبری